Zweden- Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Els - WaarBenJij.nu Zweden- Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Els - WaarBenJij.nu

Zweden- Stockholm

Blijf op de hoogte en volg Els

13 Juni 2014 | Zweden, Stockholm

Beste allemaal, na een weekje eindelijk een camping met WiFi.
Stad camping van Stockholm.
We zijn een week onderweg, na lange files rond Hamburg, een camping gevonden vlakbij Travemunde. Volgende morgen om 10.00 moesten we op de boot, maar helaas er was voor ons geen plek meer op het normale dek, zal er een foto proberen bij te doen. Om 20.00 kwamen we aan in Malmö, heerlijk aan boord geweest zon maar een frisse wind. Gegeten al varend onder de Oresund, prachtige brug.....(en dan dwalen gedachtes af)
Camping in Lund was dicht, uit eindelijk na 30 kwamen we in Hoor, prachtige camping aan het water, om 22.00 uur, we mochten er nog op. Ontbijt aan het water!
De volgende morgen na een vlotte start belande we in een file van de bezoekers aan Sweden Rock, er schijnen 33.000 bezoekers geweest. Dus voor ons viel het een beetje tegen. Daarna aan het uiterste punt van zuid oost Zweden, het eiland voor Sturko, in het plaatsje Senoren, tussen de bomen aan zee!
Verder langs de oostkust, heel anders al bij ons door dat er zoveel eilandje zijn kan je nooit over zee kijken, prachtig dat wel
Ongeveer 200 km gereden en ong. 60 km onder Norkoping een leuke camping gevonden aan het Xyningen meer, beheerder een Nederlander, er waren opvallend veel Nederlanders op de camping, we zijn er 2 nachten gebleven. Mooi trip gemaakt naar het eiland N Finno.
Woensdag 11 de waren we in Torsa, moeilijk om er te komen, ze waren met de weg bezig, de camping was prachtig, we hadden een houten terras voor de caravan. Alleen het weer is omgeslagen, we hebben de middag borrelend en film kijkend doorgebracht. Gisterenmorgen om half 12 waren we in Stockholm, camping Bredang, prima stadcamping, om half 2 gingen we naar de stad, met metro, top ging het, door de winkelstraat zo naar de haven. Om half 4 kochten we daar een kaartje voor een hop on hop off boot, leuk maar toen we om half 5 er weer op wilde bleek dat er niet meer gevaren werd van af 4 uur. We voelde ons opgelicht! Het kaartje is 24 uur geldig, dus we gaan zo weer naar Stockholm om de rest van de stad te bekijken en ons bootreisje af te maken. We vertrekken hier vanmiddag voor 3 uur, camping is vol, omdat een pop concert ( alweer) in Stockholm is. Wij gaan vluchten haha.
Nou ik weet niet wanneer ik weer verder kan met dit verslag, dus dat zien we wel....
Gr. Els en Bob

• 13 Juni 2014 - 11:01

Lida:

Leuk om te lezen dat jullie het naar je zin hebt daar. Wel grappig dat jullie tot 2x in het popgebeuren terecht zijn bekomen. Hopelijk een rustiger trip naar Dalarna.
    Liefs,
    Lida

• 13 Juni 2014 - 17:30

Ron :

hallo lui ik dacht dat jullie wel van een beetje hardrock hielden
    dan de volgende camping een beetje uitrusten

gr ron en vera